Főzdefilozófia



Háziszappant készíteni több, mint hobbi, inkább küldetés. Felfedezek vele egy addig ismeretlen új, vagy épp nagyon is ősi világot.

keszlet.jpg


Kattints IDE az aktuális készletért!

Fotókat a szappanokról ITT találsz!


katalógus

Az alapreceptem nem bonyolult, általában egyenlő mennyiségű kókuszvaj, pálmazsír, napraforgó olaj és oliva olaj. Igaz, hogy már készítettem szappant kizárólag sertészsírból is. Engem nem botránkoztat meg a gondolat, hiszen eleink avas szalonnából, faggyúból és ilyesmikből főzték a szappant. Miért ne próbálnám ki én is?

A lúgot pedig mindenféle levekkel oldom. Tejjel, teával, vízzel, gyümölcslével, egy ízben még a bort is kipróbáltam.

Egyet viszont biztosan nem teszek a szappanomba. Mesterséges adalékot. Sem színt, sem illatot. Inkább legyen halványabb a színe, picit gyengébb az illata, de legalább abba ne kerüljön mesterséges kemikália, amit magamnak, a családomnak és a barátainknak készítek!


klikk


HASZNOSS LINKEK!


Szappanos hibák javítása
(hazikence.hu)

Szappan recept kalkulátor
(creativiky.hu)

Szappan recept kalkulátor 2
(hazikence.hu)


Csatlakozz a követőkhöz!

Címkék

"férfiszépség" ápolás (1) 3 in 1 (1) adalék (1) aleppo (1) aloe palánta (1) bajuszpedrő (3) bajusz ápolás (1) baki (1) bergamot (1) biztonság (1) borotvaszappan (3) borotva szappan (1) borsmenta (1) boszorkányos tündér szappan (1) cédrus (1) creativiky (1) cserebere (1) csináld magad (1) csoki (1) deo (2) deo spray (1) dezodor (3) dilemma (1) ecetes öblítő (2) Eger (1) elsőszappan (2) emlékek (1) eukaliptusz (1) fahéj (5) fehér agyag (1) fogkrém (2) fürdőbomba (1) fürdősó (1) geránium (1) golyós deó (1) gondolatok (3) grapefruit illóolaj (1) gyerekjáték (1) hajápolás (1) házikence.hu (1) háziszappan (2) házi dezodor (1) hibajavítás (2) húsvét 2013 (1) illat (2) iSzappan (1) izzadásgátló (2) jázmin (1) kakaópor (3) kakaóvaj (1) karácsony (1) karácsonyi készülődés (2) kecsketej (4) kence (1) kényeztetés (1) kérdezősködés (3) készlet (1) készülődés (1) kisózás (2) kókusztej (1) kókusztejes szappan (1) közösség (1) kreatív (1) kubeba (1) kurkuma (1) levendula (4) levendula virág (4) luffa (1) lúg (1) mákszemek (1) malőr (2) mentol és terhesség (1) méz (6) mindenillatú (1) mindenillatú szappan (3) mosás (1) mosás szappannal (1) mosószappan (1) mosószer (1) narancs (1) narancslé (1) natúr szappan (1) nosztalgia (1) öblítő (1) öblítő házilag (1) öblítő recept (1) öntőforma (1) pacsuli (2) pirospaprika (1) recept (4) ricinus (1) rózsaszín agyag (1) rózsaszirom (2) rózsaszörp (1) rózsavíz (1) rózsa .aroma (1) rúd szappan (1) rúd szappanforma (1) sertészsír (1) sütiszappan (1) sütőtök (1) sütőtökös kubeba szappan (1) szappanbélyegző (1) szappansuli (1) szappanvásár (1) szappanvég (1) szappanvetkőztetés (1) szappan "biznisz" (1) szappan forma (1) szappan főzés (1) szauna szappan (1) szegfűszeg (2) tanulság (2) tárolás (1) teafa (1) tej (2) tervek (2) töredezett haj (1) tusfürdő (1) újrahasznosítás (4) újraolvasztás (1) vállalkozás (1) vanília (1) vidd el ingyen (1) vörösbor (1) wellness (1) ylang ylang (2) zabliszt (1) zöldfűszerkert (2) Címkefelhő

Különvélemény

  • Zsuzsanna70: Két hónapja lettem a szappankészítés rabja.Fordulhatok hozzád kérdésekkel, mert sikerült néhány fu... (2016.06.10. 13:46) Másfél tálca süti
  • Maria Papp: @Zef: Köszönöm a választ! a múltkori szappanba ,csak szárított menta ,csalán volt.Az éjjel elkészü... (2015.07.03. 10:28) borszappan, csak ínyenceknek
  • Zef: @Maria Papp: Kedves Mária, ha a szappan nem akar pudingosodni, akkor például az összetétele nem ... (2015.07.02. 20:39) borszappan, csak ínyenceknek
  • Maria Papp: Kedves Zefir! Ma rozmaringos ,mentás csalános szappant készítek.Nem az első ilyen össze állítású s... (2015.07.02. 19:28) borszappan, csak ínyenceknek
  • Zef: @Maria Papp: az megesik néha, de nem hiszem, hogy foglalkozni kell a gúnyolódókkal .) (2015.05.03. 18:52) borszappan, csak ínyenceknek
  • Utolsó 20

Szappan helyett tusfürdő

2012.11.10. 11:53 Zef

szappanopera_101111.jpg

Fogpiszkáló, ha el nem ...

Megjöttem a piacról, veszem elő a reggeli tömb szappant, hogy meghűlt-e, vághatom-e már? Kívülről ugyan nem meleg, de első ránézésre is tisztán látszik, hogy bizony jóval nagyobb erővel kellett volna préselni a reszeléket. Még bele sem tettem a szeletelőbe, de már hullik szét, vedli le a külsejét. Na sebaj, meglátjuk beljebb milyen lesz!

20121110_01.jpg

Beljebb meg még langyos, de ez mit sem változtat azon, hogy sajnos túl gyengéden masszíroztam a formába. Ebből bizony nem lesz szappan! Már olyan finom kemény, ahogy megszoktuk a szappantól. Átfut az agyamon, hogy csak kéne valami prés! ... Azért mégis felvagdostam, de mindent beterített ami közben potyogott róla. Néhány levágott szeletet előbb fasírt alakú gombócokká összegyúrtam, de hamar rájöttem, hogy ebből bizony felfőzés lesz! Még jó, hogy a drágám ma dolgozza le az akkor potya elsejét...

Közben az jutott eszembe, hogy már egy ideje amúgy is kacérkodtam a tusfürdő készítéssel, de egy jól sikerült tömböt ezért sem egészben, sem részleteiben nem áldoztam volna fel. Utólag azt gondolom, hogy kézenfekvő volt a helyzet, hiszen itt a sok lereszelt szappanvég, ami egyenesen kínálja magát a célra. 

Tehát: Nagy fazekat elő, A lazára sikerülő tömböt egyszerű volt belemorzsolni a melegedni feltett vízbe, aztán elkeverni, hogy csomómentesre olvadjon az egész. A botmixerrel rásegítettem, hogy biztosan sima legyen a lé. Olvastam valahol, hogy szódabikarbónát adtak hozzá, a végén adtam én is. Az, ha jól sejtem vízlágyítóként működik a végtermékben. Extra olajat nem adtam hozzá, lehetett volna azt is. 

Most hűl a fazékban, aztán ha már nem túl meleg, akkor adok még neki egy kis illóolajat, hogy finom legyen az egyébként sok tejjel készült kakaó színű tusfürdő. Most már biztosra semmit nem merek mondani, de olyan illatra számítok, mint a süti illatú szappan. Aztán majd meglátjuk, mi kerekedik ki belőle...

20121110_02.jpg

Míg a szappanreszelék feltakarításával bajlódtam, a lé kihűlt annyira, hogy kitehessem flakonba. Még jó, hogy volt itthon, mert négy liter (meg egy pici) lett a végén. És utólag karamellás tejre emlékeztet a színe... Egyébként ilyen flakonba készítem az öblítőt, apropó... a mosószer is ilyenben van, még jó, hogy ez barna, az meg fehér. A végén még összekeverném a kettőt -bár szappan ez is, az is...

Ja igen! A szappanból készített tusfürdő nem olyan, mint a bolti tusfürdő. A szappanos érzés ugyanúgy megvan, mintha normál szappant használnánk, ezért aki tusfürdő párti, az ezt sem szereti. Én meg pont azt nem szeretem, hogy a tusfürdőtől olyan a bőröm, mint ha meztelencsigával dörzsöltem volna be. Na, ettől biztosan nem marad rajtam az a zavaróan nyálkás réteg! :)

"CONCLUSIO"

1.) nem biztos, hogy minden úgy sikerül, ahogy elterveztük,

(persze a "vérpofinál" igen, de hol vagyok én attól?)

2.) ha nem is úgy sikerül, akkor sincs minden veszve,

3.) minden történésnek oka van!

Szólj hozzá!

Címkék: újrahasznosítás tusfürdő

A bejegyzés trackback címe:

https://szappanom.blog.hu/api/trackback/id/tr604900107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása